ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΔΕΡΜΑ

«Το άγχος καταστρέφει το δέρμα. Επιδεινώνει φλεγμονώδεις καταστάσεις όπως η ακμή και οι δερματίτιδες, αλλά και επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης .
Για την ακρίβεια, επηρεάζει το δέρμα μας με πολλούς τρόπους. Περιορίζει τη ροή του αίματος και την κυκλοφορία προς το δέρμα, αυξάνει το οξειδωτικό στρες και την παραγωγή ελεύθερων ριζών, μειώνει την ποιότητα και την ποσότητα του κολλαγόνου. Επιπλέον, αυξάνει την έκκριση κορτιζόλης. Αυτή η ορμόνη του «άγχους» προκαλεί φλεγμονή σε όλα τα όργανα, συμπεριλαμβανομένου του δέρματος.
Το αποτέλεσμα είναι το δέρμα να γίνεται πιο αντιδραστικό και πιο ευαίσθητο. Δείχνει ταλαιπωρημένο, θαμπό, άτονο και η πιθανότητα εμφάνισης κηλίδων, λεπτών γραμμών και ρυτίδων αυξάνεται.»

Οι επιπτώσεις του άγχους στο δέρμα:

Το δέρμα και το νευρικό σύστημα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα.  Τα συναισθήματά μας επηρεάζουν το δέρμα μας. Οι πολλές νευρικές απολήξεις που υπάρχουν στο δέρμα εκκρίνουν νευροπεπτίδια όταν βρισκόμαστε σε καταστάσεις συνεχούς άγχους. Επιπρόσθετα οι ορμόνες του στρες εκλύουν προφλεγμονώδεις ουσιές.

Συνεπώς, το άγχος μπορεί να προκαλέσει:

– Απώλεια ενυδάτωσης του δέρματος
– Φλεγμονή
– Αυξημένη ευαισθησία
-Εμφάνιση κηλίδων
– Πρώιμο σχηματισμό ρυτίδων και λεπτών γραμμών

Συνολικά, αυτές οι αρνητικές συνέπειες μπορούν να προκαλέσουν ανεξίτηλα σημάδια στο δέρμα μας, επιταχύνοντας τη διαδικασία γήρανσης.

Αλυσιδωτές Αντιδράσεις:

Κατά τη διάρκεια περιόδων αυξημένου άγχους, ο οργανισμός μας αντιδρά δίνοντας εντολή στο αίμα να συγκεντρωθεί στα ζωτικά όργανα. Το δέρμα δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία, συνεπώς, τρέφεται λιγότερο από τα αιμοσφαίρια, τα οποία υπό κανονικές συνθήκες είναι υπεύθυνα για τη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών και του οξυγόνου που είναι απαραίτητα και την εύρυθμη λειτουργία και την ανάπλαση του δέρματος.

Σε κάθε περίπτωση, η παραγωγή ελεύθερων ριζών, των μορίων που επιτίθενται στα υγιή κύτταρα , αυξάνεται.  Οι ελεύθερες ρίζες επιτίθενται στους ινοβλάστες με αποτέλεσμα την μείωση παραγωγής κολλαγόνου: το δέρμα χάνει την σφριγηλότητά του. Τέλος, η κορτιζόλη, η ορμόνη του άγχους, προκαλεί φλεγμονή στο δέρμα που εκδηλώνεται μέσω ερυθρότητας, ευαισθησίας, δυσανεξίας και επιδείνωσης καταστάσεων όπως η ακμή, διάφορες δερματίτιδες και η ροδόχρους νόσος.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

  1. Αναπνεύστε

Αν αισθάνεστε ότι κατακλύζεστε από στρες, όπως για παράδειγμα σε περίπτωση κρίσης άγχους, κάντε ένα διάλειμμα και πάρτε μερικές βαθιές ανάσες: εισπνεύστε, γεμίστε τους πνεύμονές σας και μετά εκπνεύστε αργά, 5 φορές συνεχόμενα.

  1. Αποβάλετε το άγχος

Όλοι το ξέρουμε: όταν είμαστε αγχωμένοι, τείνουμε να σφίγγουμε τα χείλη μας, να συνοφρυωνόμαστε και να υιοθετούμε εκφράσεις στο πρόσωπό μας που αντανακλούν τη διάθεσή μας.  Με αυτό τον τρόπο, αναγκάζουμε το δέρμα μας να διπλώνει επαναλαμβανόμενα, σχηματίζοντας τις ίδιες αυλακώσεις κάθε φορά.  Με την πάροδο του χρόνου, η αυλάκωση μετατρέπεται σε ρυτίδα και μας προσδίδει ώριμη όψη. Πρέπει να προσπαθούμε να χαλαρώνουμε το πρόσωπό μας, κάνοντας μασάζ και γελώντας μπροστά στον καθρέφτη για να τονώσουμε όλους τους μύες του προσώπου.  Πάνω απ’ όλα, πρέπει να προσπαθούμε να διατηρούμαστε ήρεμοι και χαρούμενοι!

  1. Σκεφτείτε το μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι ένα ιχνοστοιχείο που θεωρείται η καλύτερη φυσική ουσία κατά του άγχους.  Παρ’ όλα αυτά, πάνω από μια στις τέσσερις γυναίκες εμφανίζει έλλειψη!  Βεβαιωθείτε ότι δεν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία και φροντίστε να καταναλώνετε πράσινα λαχανικά, προϊόντα ολικής αλέσεως και φυτικά έλαια (φουντουκέλαιο, αμυγδαλέλαιο, καρυδέλαιο) και όσπρια (λευκά φασόλια, φακές, μπιζέλια) καθώς αποτελούν τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο.

  1. Τρέξτε, χορέψτε, κινηθείτε!

Για να ηρεμήσετε, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερη από λίγη καλή γυμναστική! Τριάντα λεπτά άσκησης ημερησίως, πέντε φορές την εβδομάδα, αρκούν για να μειώσετε το άγχος με εντυπωσιακά αποτελέσματα.  Κάνοντας γυμναστική, δεν ενισχύετε μόνο την έκκριση ενδορφινών, που είναι οι ορμόνες της ευεξίας, αλλά τονώνετε και τη μικροκυκλοφορία του δέρματος, ενώ ταυτόχρονα αποβάλλετε και τις τοξίνες μέσω της εφίδρωσης.

  1. Χαρίστε στον εαυτό σας απόλαυση!Αν συνηθίζετε να τρώτε από άγχος, γιατί να μην απολαύσετε ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας; Αποτελεί εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών, μορίων που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούνται από το άγχος. Επιπλέον, η μαύρη σοκολάτα είναι πλούσια σε μαγνήσιο και ενισχύει την παραγωγή σεροτονίνης και ενδορφίνης, δύο ορμονών που τονώνουν την ευεξία. Θα ήταν κρίμα να τις στερήσετε από τον εαυτό σας!
  1. Χαλαρώστε

Υπάρχουν πολλές μέθοδοι χαλάρωσης από τις οποίες μπορείτε να επωφεληθείτε. Η πιο απλή είναι να τεντωθείτε, σφίγγοντας όλους του μύες του σώματός σας για μερικά δευτερόλεπτα και μετά να χαλαρώσετε. Δώστε στον εαυτό σας μερικά λεπτά να συνειδητοποιήσει την επαφή κάθε μέρους του σώματος σας με την επιφάνεια πάνω στην οποία βρίσκεται. Αυτή η άσκηση θα σας επιτρέψει να αποστασιοποιηθείτε από το ταραγμένο σας μυαλό ώστε να χαλαρώσετε μέσα στο σώμα σας.

Share onShare on Facebook