ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Οι γυναίκες βλέπουμε πολλές αλλαγές στο σώμα μας κατά τη διάρκεια της ζωής μας . Ακόμα και μέσα στον ίδιο μήνα ορμονικές αλλαγές επηρεάζουν τον οργανισμό και μπορεί να υπάρχουν μέρες που λόγω κατακράτησης υγρών να φαίνονται πιο έντονες οι ατέλειές μας. Επίσης η εγκυμοσύνη μπορεί να αλλάξει το σώμα μας – να πάρουμε κιλά, να επιδεινωθεί  η κυτταρίτιδα, να χαλαρώσει το δερμα μας, να γίνουν ραβδώσεις. Και βέβαια όσο μεγαλώνουμε χάνεται η σφριγηλότητα του σώματος.

Ζούμε στην εποχή του «εκτεθειμένου σώματος».  Φοράμε λιγότερα και πιο αποκαλυπτικά ρούχα. Αλλά επίσης είμαστε και πιο απαιτητικές από τον εαυτό μας και θέλουμε να έχουμε ένα όμορφο σώμα σε όλες τις ηλικίες. Καθημερινά έρχονται γυναίκες στο ιατρείο και ζητούν συμβουλες ή αναζητούν θεραπείες για να βελτιώσουν το σώμα τους.

Η εικόνα του σώματός μας είναι η ατομική αντίληψη της σωματικής μας εμφάνισης –    η εικόνα που σχηματίζουμε οι ίδιοι με το μυαλό μας – και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Δεν είναι τυχαίο ότι σε έρευνες  που έχουν γίνει οι περισσότερες γυναίκες πιστεύουν  ότι  δείχνουν πιο «γεμάτες» από αυτό που στην πραγματικότητα είναι.  Γεγονός που  σημαίνει ότι είμαστε ανασφαλείς και αυστηρές με τον εαυτό μας – ότι  στον καθρέπτη μας δε βλέπουμε την πραγματική μας μορφή. Η εικόνα του σώματός μας επηρεάζει πολύ την αυτοπεποίθησή μας, την κοινωνικότητά μας  και  τις σχέσεις μας με το άλλο φύλο. Όταν απορρίπτουμε την εικόνα μας μπορούμε πολύ εύκολα να οδηγηθούμε σε διατροφικές διαταραχές όπως η βουλιμία και η νευρική ανορεξία.  Ας μην ξεχνάμε ότι η εποχή μας χαρακτηρίζεται από τέλειες εικόνες. Συγκρίνουμε τον εαυτό μας με τις ρετουσαρισμένες φωτογραφίες των περιοδικών και αυτό καλλιεργεί υποσυνείδητα την ανασφάλειά μας.

Τι πρέπει να κατανοήσουμε. Το 80% των γυναικών έχει κυτταρίτιδα. Αυτό οφείλεται κυρίως στον τρόπο που είναι κατασκευασμένος ο υποδόριος ιστός και καθορίζεται από κληρονομικούς παράγοντες. Επίσης το γυναικείο σώμα έχει την τάση να αποθηκεύει λίπος κυρίως στους γλουτούς. Αυτό συμβάλει στη γονιμότητα της γυναίκας και λειτουργεί σαν πηγή ενέργειας κατά την εγκυμοσύνη. Γυναίκες με πολύ χαμηλό ποσοστό λίπους δεν είναι  γόνιμες. Επομένως  αρχικά πρέπει να αποδεχτούμε τη φύση μας και να αγαπήσουμε το σώμα μας.  Στη συνέχεια πρέπει να φροντίζουμε το σώμα και το δέρμα μας στα πλαίσια ενός καθημερινου υγιεινού τρόπου ζωής . Αν παραμελήσουμε τον εαυτό μας  μπορεί να οδηγηθούμε σε ένα φαύλο κύκλο  ενοχής, απόρριψης και κατάθλιψης. Πρέπει δυναμικά να αντιδράσουμε και να βάλουμε πρόγραμμα και στόχο. Μπορεί να χρειαστεί να βοηθήσει κάποιος ειδικός πχ διαιτολόγος ή ψυχολόγος (αρκετές φορές  η βουλιμία υποκρύπτει κατάθλιψη).  Πείτε όχι στις εξαντλητικές δίαιτες.  Καλό είναι να προσέχουμε τι τρώμε , πόσο και πότε τρώμε, να πίνουμε νερό και να ασκούμαστε . Τα δερμοκαλλυντικά έχουν να προσφέρουν πολλά στην καθημερινή μας περιποίηση . Συγκεκριμένα για τη βελτίωση της κυτταριτιδας  και του τοπικού  πάχους  καλό είναι να χρησιμοποιούμε εξειδικευμένα προιόντα αρκετούς μήνες πριν βγούμε στην παραλία ώστε να εξασφαλίσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα . Ακόμα όμως και το χειμώνα θα πρέπει να ενυδατώνουμε καθημερινά το δέρμα μας για να το διατηρούμε υγιές.

Φροντίζοντας τον εαυτό μας  είναι βέβαιο ότι θα αισθανθούμε λιγότερο ανασφαλείς   και  πιο χαρούμενες.  Η καλή ψυχολογία και η θετική εικόνα για τον εαυτό μας  πάντα μας κάνει πιο ελκυστικές…και το αντίθετο!

Share onShare on Facebook