5 tips για σωστή προστασία κάτω από τον ήλιο

1. Ο Δείκτης Προστασίας είναι το Α στο κεφάλαιο «ηλιοθεραπεία». Αν έχετε φωτοευαισθησία, κηλίδες ή βρίσκεστε κάτω από κάποια ειδική φαρμακευτική αγωγή, επιλέξτε ένα αντηλιακό με SPF 50. Σε γενικές γραμμές, το SPF30 είναι επαρκές για να προστατέψει την επιδερμίδα κάτω από τον ήλιο, κατά το 95-97% της ακτινοβολίας. 2. Φορέστε το αντηλιακό σας 20 λεπτά την πριν έκθεση στον ήλιο, σε όλα τα σημεία του προσώπου και του σώματος, ώστε να δώσετε το περιθώριο στα αντηλιακά φίλτρα να δημιουργήσουν το φιλμ προστασίας στην επιδερμίδα. 3. Είναι πολύ σημαντικό να ανανεώνετε το αντηλιακό σας κάθε 2 με 3 ώρες, ακόμα και αν βρίσκεστε μέσα στην πόλη. Είναι σύνηθες, ειδικά στους πιο υψηλούς δείκτες, να έχουμε μια ψευδαίσθηση προστασίας και ξεχνάμε πως χρειάζεται ανανέωση- αυτή είναι μια από τις πιο συνηθισμένες παγίδες που οδηγούν σε ηλιακά εγκαύματα. 4. Αν βρείτε στην τσάντα της παραλίας ένα αντηλιακό από το προηγούμενο καλοκαίρι, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε- αρκεί να είστε σίγουρες πως το έχετε φυλάξει σε σκιερό, δροσερό σημείο. Σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Δερματολογίας, απ΄π τη στιγμή που θα ανοιχτεί ένα αντηλιακό έχει διάρκεια ζωής 3 χρόνια- βέβαια, αν το φοράτε σωστά, στην απαιτούμενη ποσότητα κάθε φορά και με τον ρυθμό ανανέωσης που είπαμε πιο πάνω, το πιο πιθανό είναι πως θα τελειώσει. 5. Βεβαιωθείτε πως το αντηλιακό που θα επιλέξετε θα σας παρέχει προστασία από τις ακτίνες UVA και UVB, ακόμα και αν το προορίζετε για μέσα στην πόλη. Μην ξεχνάτε πως η ηλιακή ακτινοβολία περνάει και μέσα από τα τζάμια, οπότε αν για παράδειγμα δουλεύετε δίπλα σε παράθυρο, η επιδερμίδα σας είναι εκτεθειμένη σε σημαντικό βαθμό. Όσον αφορά τα φίλτρα, τα μεν χημικά απορροφούν την ηλιακή ακτινοβολία τα δε φυσικά την αντανακλούν, όμως δεν έχουν καλή υφή. Στους ενήλικες προτείνουμε αντηλιακά με χημικά φίλτρα (εκτός αν τίθεται θέμα αλλεργίας) ενώ για τα παιδιά είναι προτιμότερα τα φυσικά, γιατί είναι πιο σταθερά στην εφίδρωση και την διαβροχή.

Share onShare on Facebook